Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enApplegate, Anthony J.; Applegate, Mary DeKonty
TitelPrinciples for the Evaluation of Computer-Assisted Instruction in the Teaching of Reading and Language Arts.
QuelleIn: Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 4 (1989) 3, S.215-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Educational Methods; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Instructional Material Evaluation; Language Arts; Media Selection; Reading Difficulties; Reading Instruction
AbstractDrawing on theoretical and practical sources, the paper develops four basic principles of teaching in the reading/language arts and discusses how these apply to the selection and effective use of computer assisted instruction (CAI). CAI is seen as an integral part of a broad based instructional program. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: